به محض اینکه سلولیت جا خوش کرد، باز هم ورزش می‌تواند این پدیدۀ زشت و آزاردهنده را کم کند. در واقع، بدترین چیز برای خانم ها این است که پوست شان، پوست پرتقالی شود، اینها نواحی از بدن هستند که در آنجا چربی ها به شکل لایه های پهن جمع می‌شوند، مثلاً در ران ها یا باسن

سلولیت (تجمع چربی) چیست؟
تجمع بافت چربی در ناحیه ای از بدن را چاقی موضعی (سلولیت)می نامند.
چاقی
اصطلاحی است که برای مشخص کردن توده هایی از چربی که معمولا در
باسن
ران
قسمت تحتانی بدن زنان می باشد،
به کار برده می شود.
چربی ” سلولیت ” از نظر فیزیولوژیک مشابه چربی طبیعی بدن است.
این پدیده بدین صورت است که سلول های چربی در کیسه هایی، که در بین رشته های لایه های مختلف بافت پیوندی پوست نگه داشته می شوند،جمع می شوند. این رشته ها قابل گسترش نیستند،بنابراین به ویژه هنگامی که وزن افزایش می یابد و یا پوست فشرده می شود، گلبول های چربی از شکل طبیعی خود خارج شده و به داخل فشرده می شوند و توده های پرتقالی شکلی از چربی را تولید می کنند.
دلایل تشکیل سلولیت:
تحرک و ورزش نکردن: تحرک و ورزش باعث بهبود خون‌رسانی به بافت چربی زیر پوستی و سوخت و ساز بهتر چربی‌ها می‌شود
وراثت: بدین معنی که اگر مادر شما سلولیت دارد شما هم احتمالا”‌ این فرورفتگی‌های بد شکل را در اندام‌های خود خواهید یافت.
نوشیدن ناکافی آب:
توصیه می‌شود روزانه شش تا هشت لیوان آب بنوشید.
خوردن غذا‌های چرب و ناسالم از نظر تغذیه‌ای
سیگار کشیدن
در معرض نور آفتاب قرار گرفتن به مقدار زیاد
پیروی از رژیم‌های غلط غذایی به منظور لاغر شدن

ورزش مفید برای مبارزه با سلولیت

بله، ورزش به کم کردن سلولیت کمک می‌کند… البته در برخی موارد. اما مهم تر از همه چیز، پیشگیری از ایجاد سلولیت است.

در واقع، سلولیت یک شیوۀ ذخیرۀ چربی هاست، این شیوه زمانی فعال می‌شود که ما بیش از آنچه مصرف می‌کنیم، کالری دریافت کنیم. بنابراین ورزش کردن باعث می‌شود که سلولیت کمتری تشکیل شود.

به محض اینکه سلولیت جا خوش کرد، باز هم ورزش می‌تواند این پدیدۀ زشت و آزاردهنده را کم کند. در واقع، بدترین چیز برای خانم ها این است که پوست شان، پوست پرتقالی شود، اینها نواحی از بدن هستند که در آنجا چربی ها به شکل لایه های پهن جمع می‌شوند، مثلاً در ران ها یا باسن

  • نویسنده : خبرنگار عملیاتی ورزشی
  • منبع خبر : Firesport.ir