برگزاری دوره تکمیلی نجات از سیلاب ویژه تمامی آتش نشانان استان مرکزی
برگزاری دوره تکمیلی نجات از سیلاب ویژه تمامی آتش نشانان استان مرکزی

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک :تعداد ۳۰۰ نفر از نیروهای عملیاتی و آتش نشانان سراسر استان مرکزی در اين دوره حاضر و با پیشرفته ترین و آخرين تکنيک‌های امداد و نجات در سيلاب و آب‌هاي خروشان آشنا خواهند شد.

مسعود آقازیارتی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی شهرداری اراک گفت: با توجه به حجم بارش های اخیر و سیلابی شدن رودخانه ها و لزوم بازآموزی و کسب مهارت های تخصصی مرتبط با امداد و نجات در اين رابطه؛ با همکاری دفتر شهری و شوراهای استانداری مرکزی، دومین دوره آموزشي نجات از سیلاب با بهره گيري از اساتيد مجرب اين رشته در سازمان آتش نشانی اراک به مدت چهار روز از تاريخ ۸ الی ۱۱ ارديبهشت ماه سال جاری در محل رودخانه قهره چای منطقه خنداب برگزار می گردد.
وی با اشاره به اينکه در این دوره آموزشی تمامی آتش نشانان استان مرکزی حضور دارند، ادامه داد: تعداد ۳۰۰ نفر از نیروهای عملیاتی و آتش نشانان سراسر استان مرکزی در اين دوره حاضر و با پیشرفته ترین و آخرين تکنيک‌های امداد و نجات در سيلاب و آب‌هاي خروشان آشنا خواهند شد.
آقازیارتی در ادامه هدف از برگزاری اين دوره آموزشی را افزايش توان علمی و عملياتی هر چه بيشتر آتش نشانان در برخورد با حوادث غیرمترقبه عنوان كرد و افزود: در اين دوره آموزشی اصول و تکنيک‌های نجات از کانال ها آبرسانی و رودخانه ها، معرفی و نحوه استفاده از تجهيزات پيشرفته، روش‌هاي عمليات در سدها، نحوه اعزام تيم هاي امدادی و استقرار در محل حادثه و چگونگي جستجو در سيلاب مطرح و مورد آموزش و بازنگری قرار خواهد گرفت.
وی در پایان تصریح کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری اراک برای مقابله با اين حوادث از تجهيزات و امكانات نسبتا مناسبی برخوردار بوده و کارکنان عملياتی اين سازمان با آموزش و تمرينات مستمر آماده خدمت رسانی به شهروندان در مواقع بحران می باشند.

FIRESPORT.IR

  • نویسنده : خبرنگار عملیاتی ورزشی
  • منبع خبر : سایت شهرداری اراک